fredag 24 oktober 2008

Photoshoplekar

Det händer som sagt att jag leker med Photoshop (Elements). Här är några exempel på saker jag lekt fram...

Det här är ett valv på Värmdö kyrka.


Tillsammans med en utsiktsbild från islossningen vid vår lilla ö kan det bli så här.


Tillsammans med ett självporträtt kan det bli så här, ungefär.

Det här är en julklapp som jag fotograferade i mitt vardagsrum. Med lite pillande i datorn började det sväva ovan talltopparna...


En kompis till mig höll till i ett gårdshus på Kammakargatan.
Valvet in till gården fastnade på en bild som det går utmärkt att leka med. Här har Konserthuset flyttat lite....


Och här har vi två kyssande moln som ramas in av valvet...
I detta montage har jag låtit valvet vara lite genomskinligt så att himlen i bakgrunden skiner igenom lite.




Inga kommentarer: