söndag 5 oktober 2008

Mer höstprakt

Hösten är verkligen en härlig tid, tycker jag. Färgerna, dofterna, den klara luften den fantastiska blandningen av avslut och nystart och det smygande mörkret är helt underbara.

Här är några bilder från en oktobermorgon på Djurgården förra året.

Morgonen var så där perfekt som man bara kan drömma om att en fotoexkursionsmorgon ska vara. Himlen var blå, solen stod lågt men klar, frosten gnistrade i gräset, det var vindstilla och sjöröken låg över kanalen.


I kanalen simmade ett par svanar och bidrog till den drömska stämningen med morgonsolen och sjöröken. I mitt minne sitter den drömska stämningen fastetsad för evigt. (Öppna bilden ovan så ser du dem...)

Även den mest underbara höstdag kan ju ha sina störande men rätt komiska inslag. Vad sägs om den blå byggfutten på bilden här ovanför? Den såg jag inte ens när jag tittade i kamerans sökare, men när jag kom hem och tittade på bilderna i datorn bara stönade jag... Så kan det gå. Det gäller att komma ihåg att verkligen titta på det som syns i sökaren och inte bara utgå ifrån att det som jag vill ska vara där är där. (Note to self :-) )

Inga kommentarer: